Brug kundeanbefalinger i din kommunikation

Tilfredse kunder er den allerbedste anbefaling. Derfor er det en god ide at bede dine kunder fortælle om dine produkter, jeres samarbejde og den værdi, det har for dem, på dit website, i brochurer, i pressemeddelelser m.m.

Kundeanbefalinger kan laves som korte “statements” eller “testimonials”, hvor kunderne udtaler sig i citatform. De kan også laves som journalistiske artikler, der fortæller om konkrete opgaver, hvor du og/eller dine produkter har gjort en positiv forskel for kunderne.

Skab troværdighed og effekt i dine kundeanbefalinger

For at gøre kundeanbefalinger troværdige og effektfulde er det vigtigt at:

– kunden nævnes ved navn, titel og virksomhed. Brug eventuelt også foto.

– kunden uddyber sine udsagn med eksempler.

– gøre resultater konkrete ved hjælp af tal, hvis muligt.

– teksten ikke kammer over med ros og begejstring.

Kundeanbefalinger som tekst, video eller begge dele

Vil du gøre dine kundehistorier endnu mere autentiske, kan du vælge at få dem lavet som videoer – enten som supplement eller som alternativ til det skrevne ord.

Få en professionel til at skrive dine kundeanbefalinger

Det kan være grænseoverskridende at skulle ringe til sine egne kunder for at indhente en anbefaling. Og hvis du beder kunderne om selv at skrive en, risikerer du at få en tekst, som hverken fortæller særligt meget eller er formuleret særligt godt. Det bedste resultat får du, hvis du lader en professionel interviewe dine kunder og efterfølgende skrive dine kunders statements.